AlgemeenFood vakbladen van Alea Publishers krijgen opfrisbeurt

Food vakbladen van Alea Publishers krijgen opfrisbeurt

Alea Publishers, uitgeverij voor de food & drinks-sector, gaat volledig vernieuwd het nieuwe jaar in. Dat betekent een opfrisbeurt voor de vakbladen Bakkers in Bedrijf, EVMI, Vis Magazine, Vlees Magazine, Pompshop en Voeding Nu.

Alea Publishers is gespecialiseerd in vakplatforms in de food & drinks branche. Tot de portfolio behoren: Bakkers in Bedrijf, EVMI, Vis Magazine, Vlees Magazine, Vakblad IJs!, More than Drinks!, Pompshop, Voeding Nu en Foodbanen.nu – een uitgebreid assortiment met inspirerende verhalen en het laatste nieuws uit de branche. Alea werkt intensief samen met de zusterbedrijven Virtùmedia (uitgeverij van special interest bladen en vakbladen) en Twin Media.

Sanne Heuker en Marije van der Linde, beiden grafisch vormgever bij Twin Media, verzorgden de restyling. Samen ontwikkelden ze een gelijksoortig glossy karakter voor de bovengenoemde bladenreeks. Ieder blad kreeg een eigen primaire en secundaire kleur, zoals lichtblauw voor Vis Magazine, een petrolkleur voor Pompshop enz. voor betere herkenbaarheid. Ook zijn alle bladen nu van hetzelfde formaat (230 bij 300 milimeter), hebben ze hetzelfde lettertype en een vergelijkbare opmaak. Dit zorgt ervoor dat de bladen een gelijkend karakter krijgen en dat vergemakkelijkt de productie, waardoor productiekosten lager komen te liggen. In het binnenwerk gebruiken de vormgevers meer witruimte, waardoor het geheel “wat luchtiger geworden is”, aldus Sanne. “Door die witruimte zijn de beelden opvallender.” Dat is ook te zien op de covers, die nu allemaal een typerende witte band om het beeldwerk hebben. Sanne: “Het idee voor de cover schoot me ineens te binnen en ik moest het proberen. Ik vind het tof om te zien dat het werkt!” Marije voegt toe: “Ik vond het erg leuk om voor Alea Publishers te werken. De bladen zijn frisser geworden en meer van deze tijd.”

Hoofdredacteur Michelle de Koning van Alea Publishers liet weten “heel blij” te zijn met het resultaat. “Alle bladen zijn nu een stuk moderner. Ik vind het ook heel mooi dat we nu een hele lijn foodbladen hebben die allemaal hetzelfde karakter hebben. Dan kan je zien dat ze allemaal van dezelfde uitgever zijn en dat er één visie achter zit.”

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Twin Media directeur Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Meer over Alea: aleapublishers.nl/over-ons/

scroll-to-top