AlgemeenEen nieuw imago voor VG-Rabobank

Een nieuw imago voor VG-Rabobank

De Vereniging Gepensioneerden Rabobank (VGR) was voorheen een vereniging die de belangen behartigt van oud Rabobank medewerkers, voornamelijk gepensioneerden. Omdat steeds vaker mensen tijdens hun loopbaan bij verschillende werkgevers pensioen opbouwen, is de VGR een vereniging met een verjongende doelgroep. En bij een andere doelgroep hoort een ander imago. De VGR benaderde ons daarom om een nieuwe vormgeving te maken voor het kwartaalmagazine van de vereniging, de RaboBand. De opdracht was: maak het blad frisser, strakker en moderner.
Deze vernieuwde vormgeving is ontworpen door Donna van Kessel, Grafisch Vormgever bij Twin Media. Allereerst nam ze de cover op de schop. Op de oude cover werd gebruik gemaakt van twee ankeilers boven het logo van RaboBand en twee ankeilers in het beeld. Door gebruik te maken van slechts één ankeiler, wordt meer nadruk gelegd op het beeld en komt het beter tot zijn recht.


Zoals je kan zien is de basisvormgeving in grote lijnen hetzelfde, om herkenbaarheid te behouden. Dit is evengoed zo in het binnenwerk. Alle ‘vegen’ zijn hier bijvoorbeeld verdwenen en vervangen met een strakke balk, zoals ook te zien is op de cover. Vegen die achter de subkoppen werden gebruikt, zijn vervangen door een gekleurde balk eronder. Quotes hebben nu twee grote sierlijke aanhalingstekens. Dit geeft een rustige, chique uitstraling. Ten slotte maakt Donna in de nieuwe vormgeving minder gebruik van de kleuren oranje en blauw. In plaats daarvan pakt ze een kleur uit de afbeelding, die hoort bij een specifiek artikel, en gebruikt deze vervolgens door heel het artikel. Dit zorgt niet alleen voor meer eenheid, maar bevordert ook de leesbaarheid.

Voor:

Na:


Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

scroll-to-top